Kauno autobusaiBe kategorijosKokybinis kontaktinio tinklo šuolis – greitesniam judėjimui

Kokybinis kontaktinio tinklo šuolis – greitesniam judėjimui

2018 gegužės 11

Kokybinio augimo metas – taip galime įvardyti pastarąjį UAB „Kauno autobusai“ veiklos laikotarpį. Paskelbti du labai reikšmingi viešieji pirkimai, pradedantys kardinalaus bendrovės atsinaujinimo etapą – 85 naujų, modernių,  žemagrindžių troleibusų ir 50 naujų autobusų. Nors šiuo metu dar vyksta konkursai, tačiau pastebimas labai didelis gamintojų susidomėjimas, tad tikimasi, kad konkurencija ir pasiūla tikrai bus nemaža.

Diegiamos naujos kontaktinio tinklo technologijos

Įvertinusi pernelyg lėtą troleibusų judėjimą kontaktinio tinklo sankirtose, bendrovė lygiagrečiai, kol bus nupirkti nauji troleibusai, deda dideles pastangas į troleibusų linijos kontaktinio tinklo atnaujinimą, padėsiantį keleiviams užtikrinti didesnį kelionių komfortą ir greitį, o vairuotojams – saugesnį ir smagesnį judėjimą miesto gatvėmis.

„,Bendrovė jau ėmėsi įgyvendinti pokyčius, kuriuos rekomenduoja transporto specialistai, – sako troleibusų parko vadovas Saulius Alekna. – Naujausi techniniai sprendimai jau leidžia troleibusams tokiose vietose judėti 50 kilometrų per valandą ir net didesniu greičiu. Keleiviams tokie pakeitimai beveik nepastebimi, tačiau labai svarbūs prie troleibusų vairo sėdintiems žmonėms ir eismą mieste tvarkantiems specialistams.“

Atnaujinimo darbai įgauna pagreitį

Bendrovė patvirtino troleibusų važiavimo greičio didinimo rekonstruojant troleibusų linijų kontaktinį tinklą veiksmų planą, kuris bus vykdomas iki 2022 metų. Darbams atlikti numatyta išleisti 2 mln. eurų. Kontaktinio tinklo tobulinimo darbai pradėti jau 2016-aisiais: atlikti pakeitimai Gimnazijos, K. Petrausko gatvėse, Vytauto prospekte. Šiais metais daugiausia darbų numatyta atlikti Savanorių prospekte ir jį kertančiose gatvėse,  Šv. Gertrūdos, Gimnazijos gatvių ir Laisvės alėjos sankirtoje, Kauno pilies žiede.

Visi kontaktinio tinklo atnaujinimo darbai susiję su siekiu padidinti troleibusų greitį. Kadangi šiam tikslui pasiekti labai svarbi ir gatvių dangos būklė, verta pasidžiaugti, kad miesto pastangomis pastaraisiais metais ji smarkiai pagerėjo. Pertvarkant gatves, bus stiprinamas kelio dangos pagrindas viešojo transporto stotelėse. Taip pat jau išasfaltuota ir sutvarkyta aikštelė prie įvažiavimo į troleibusų parką.


 Atliekami ir planuojami darbai: 

  • Gegužės 5 d. pradėta troleibusų linijos kontaktinio tinklo rekonstrukcija dėl įvažiavimo į magistralę A1 Ašigalio g. gale statybų ir žiedinio transporto mazgo įrengimo Ašigalio g. (įvažiavimas / išvažiavimas iš / į troleibusų parką). Darbus planuojama baigti birželio 22 d.
  • Balandžio mėnesį pradėti kontaktinio tinklo rekonstrukcijos (atramų, kontaktinio tinklo montavimo, senų atramų demontavimo) darbai Ožeškienės g.–K. Donelaičio g. Darbai buvo vykdomi nuo Maironio g. iki M. Dobužinskio g. Darbus planuojama baigti iki rugsėjo 1-osios.
  • Gegužės viduryje bus pradėta troleibusų linijos kontaktinio tinklo Savanorių pr.–Utenos g.–K. Petrausko g. rekonstrukcija: kartu su šaligatvių remontu bus keičiamos gelžbetoninės ir defektinės kontaktinio tinklo atramos visame Savanorių pr. Darbus planuojama baigti iki liepos vidurio.
  • Troleibusų linijos kontaktinio tinklo Savanorių pr.-Kovo 11-osios g.- P. Lukšio g. sankryžoje rekonstrukcija bus pradėta gegužės viduryje, planuojama baigti liepos viduryje.
  • Rudenį planuojama pradėti kontaktinio tinklo rekonstrukcijos darbus Savanorių pr.–Tvirtovės al.–Taikos pr. sankryžoje.
  • Taip pat yra parengtas kontaktinio tinklo Jonavos g. (žiedas)–Šauklių g.–Šv. Gertrūdos g. iki Savanorių pr. (I ir II etapų) rekonstrukcijos darbų planas. Pirmojo etapo metu bus pradėta atramų statyba, kontaktinis tinklas bus rekonstruojamas ateinančiais metais.
  • Baigiama K. Čiurlionio g.–Vytauto pr. sankryžos pertvarka, siekiant padidinti troleibusų greitį, tinklas išvalytas nuo perteklinių dalių, o montuojami nauji kreivalaikikliai leis lengviau padaryti posūkį nebestabdant eismo.

Pereiti
į KVT