Istorija

  • 1909

    Keleivius pradeda vežti du „Gaggenau“ automobiliai.

  • 1924

    Mieste – jau dvylika privačių vežėjų autobusų.

    „Fargo“ ir „Dodge“ autobusai. Iš K. Pletkaus rinkinio

  • Kauno viešojo transporto gimimo diena

  • 1934

    1934 m. J. Palio archyvas

    Vasario 8 d. įsteigiama autobusų įmonė keleiviams vežti: 10 autobusų veža keleivius Rotušės–Panemunės ir Įgulos bažnyčios–Vydūno alėjos „linijomis“.

  • 1935

    Gruodžio 5 d. pradeda veikti Aleksoto funikulierius.

  • Raida: progresas

  • 1938

    50 linijinių autobusų per valandą perveža apie 3 000 keleivių. Įmonėje  – pusė tūkstančio darbuotojų, įrengtos mechaninės dirbtuvės, pastatytas naujas garažas autobusams.

    1939 m. Garažas. Retų spaudinių sk. archyvas

  • 1939

    Keleivius veža 88 autobusai, dirba 500 darbuotojų. Remonto dirbtuvėse Ž. Šančiuose pradėta gaminti nuosavus autobusus.

    Miesto gatvėse pastatyti pirmieji kelio ženklai.

  • Sovietinė okupacija: sąstingis

  • 1940

    57 prastos būklės autobusai, remontui trūksta detalių, padangų.

    Bendrovei priskiriama statyti keltuvus bei vežti krovinius.

    Keliamos bilietų kainos, sumažintas nemokamų bilietų ir nuolaidų skaičius, panaikinti kai kurie maršrutai. Leista bausti keleivius be bilieto vietoje, baudos dydis – 3 rubliai.

  • Karo metais – pėsčiomis

  • 1941

    Transporto priemonės pasisavintos vokiečių valdžios tikslams įgyvendinti. Dauguma vairuotojų atleisti ar perkelti dirbti į vokiečių karo komendantūrą.

    1941 m.

    Pasibaigus karui keleivius veža sunkvežimiai, arklių traukiami vežimai. Transporto parkas – gurguolė iš 8 darbingų arklių, privatūs vežikai.

    Žaliakalnio bei Aleksoto keltuvai neveikė dėl elektros energijos trūkumo ir prastos būklės.

  • Reguliarių maršrutų atkūrimas

  • 1946

    Kovo 1 d. paleidžiami du reguliarūs autobusų reisai: nuo Panemunės tilto iki Rotušės aikštės ir nuo Petrašiūnų iki Geležinkelio stoties.

  • 1948

    Kursuoja 16 autobusų, surinktų iš trofėjinių mašinų.

    Trofėjinis autobusas. 1946. L. Šiško nuotr._LCVA

  • 1949

    Dirba 209 darbuotojai, iš jų 79 vairuotojai, 48 remonto dirbtuvių meistrai. Per vieną metų ketvirtį pervežta beveik 9 mln. keleivių.

    Kauno autobusų kėbulų gamykla Maironio g. 13 pradeda gaminti autobusus L-1, vėliau – KAG.

    Pirmieji Lietuvos autobusai L-1, pagaminti Kauno automobilių remonto gamykloje. 1948. J. Šapiros nuotr. LCVA

  • Raida: pamažu į priekį

  • 1958

    6 dešimtmečio pabaigoje: eksploatuojama 250 transporto priemonių, veikia 3 keleivių vežimo įmonės: Autobusų parkas, Taksi motorų parkas, Autotransporto kontora.

    1954 m. A. Cimbolaičio nuotr.

    Dėl vietos stygiaus atidėtas 30 naujų „Ikarus“ markės autobusų įsigijimas.

    Išplėstas gatvių tinklas, maršrutai ir tvarkaraščiai pritaikyti prie gamyklų ir fabrikų darbo laiko.

  • Kauniečiai – autobusų kūrėjai ir gamintojai

  • 1959

    Sukurtas pats masiškiausias autobuso modelis KAG-3 (inžinierius V. Paulavičius). Pradėti gaminti nuosavos konstrukcijos autobusai KAG-1, sukurti GAZ-51 sunkvežimio pagrindu.

    Nauji KAG Kauno autokėbulų gamykloje. 1956. M.Ogajaus nuotr. LCVA

     

  • Techninė autobusų parko pažanga

  • 1956

    Dvi atskiros įmonės: Kauno autobusų parkas ir Kauno taksi parkas.

  • 1958

    Į gatves išrieda pirmieji trijų durų autobusai „Ikarus 66“.

    Ikarus-66 Laisvės al. 7 deš. pr. J. Botyriaus nuotr. LCVA

  • 1960

    Kursuoja 267 autobusai.

  • 1965

    Įsteigiama atskira troleibusų įmonė.

  • 1972

    Vasario mėn. pradeda veikti bekasė atsiskaitymo už bilietus sistema, naudojami skirtingi vienkartiniai bilietai autobusuose ir troleibusuose.

  • 1979

    Materialinės parko bazės gerinimas: įdiegiama indukcinio ryšio sistema, padedanti reguliuoti autobusų eismą, sumontuotas garinis vandens šildytuvas, leidžiantis žiemą lengviau užpilti aušinimo sistemas, įrengtas autobusų „Ikarus“ variklių keitimo postas.

  • 1987

    Parko darbuotojai sumontuoja unikalų techninės pagalbos automobilį sugedusiems autobusams aptarnauti.

  • Įkurtuvės Raudondvario plente

  • 1984

    2 300 darbuotojų, 465 autobusai, 41 miesto, 10 priemiesčio ir 30 tarpmiestinių maršrutų.

    Ikarus-260 I. Kanto g. 1984. K .Jankausko nuotr. LCVA

  • 1989

    Vasario 8 d. Raudondvario pl. atidaromas naujas Kauno autobusų filialas: įrengta autobusų stovėjimo aikštelė, dirbtuvės, plovyklos, buitinės patalpos, kontrolinis punktas, sumontuotas automatizuotas techninės apžiūros konvejeris.

    Naujas filialas Raudondvario pl. 1989.

  • Dvi atskiros kryptys – miesto maršrutais ir užmiesčio keliais

  • 1991

    Įregistruotas Kauno valstybinis miesto autobusų parkas, 1992 m. patvirtinti įstatai: 799 darbuotojai, per metus nuvažiuota 11,3 mln. km.

  • 1993

    Užmiesčio autobusų parkas reorganizuotas į UAB „Kautra“.

  • 1995

    Kovo mėn.  įregistruotas naujas pavadinimas – UAB „Kauno autobusai“, kurios vienintelis akcininkas – Kauno m. savivaldybė. 220 autobusų per metus perveža 28,5 mln. keleivių, nuvažiuoja 6 mln. kilometrų. 43 miesto maršrutai, kurių ilgis 958,9 km.

  • 1999

    Bendrovės paslaugos sumažintos 25 proc.

  • Atnaujintas autobusų parkas

  • 2004

    2004–2006 m. pasirašyta Viešųjų paslaugų teikimo sutartis su Kauno m. savivaldybe.

  • 2004

    Įsigyti 55 nauji, ekologiški „Solaris“ markės autobusai ir 42 troleibusai.

  • 2005

    Rugsėjo 20 d. pradeda važiuoti 29 autobusas specialiai pritaikytu maršrutu Vičiūnai –Kauno oro uostas (dabar Geležinkelio stotis–Kauno oro uostas).

  • Sparčiai auganti įmonė

  • 2007

    Rugpjūčio 1 d. įvesti pirmieji terminuotieji elektroniniai bilietai. Po trejų metų – e. piniginė vienkartinams bilietams.

  • 2012

    Galutinai atsisakyta popierinių bilietų, nustatyta tvarka keleiviams įlipti tik pro priekines duris.

  • 2012

    Įsigyti 24 nauji dujiniai autobusai.

  • 2014

    Balandžio 1 d. troleibusų įmonė UAB „Autrolis“ prijungta prie UAB „Kauno autobusai“.  „Kauno autobusai“ tampa didžiausia viešojo transporto įmone Kauno mieste:  222 autobusai ir 142 troleibusai, 1034 darbuotojai, pervežta 80,2 mln. keleivių, nuvažiuota 19,1 mln. kilometrų.

  • 2014

    Įsigyta 15 naujų ekologiškų CNG autobusų.

     

  • 2015

    Kovo 10 d.  mieste reguliariais reisais keleivius pradeda vežti 25 m ilgio autobusas „Van Hool AGG 300“ (25 m), įtrauktas į Lietuvos rekordų sąrašą kaip ilgiausias Lietuvoje registruotas autobusas.

     

  • 2016

    Į vieningą elektroninio bilieto sistemą integruoti maršrutiniai taksi. Bendrovėje per 1110 darbuotojų, pervežta per 80 mln. keleivių, nuvažiuota 21 mln. km.

  • 2016

    Gruodžio mėn. startuoja akliesiems ir silpnaregiams skirta mobilioji aplikacija „KVT Balsas“, realiu laiku teikianti garsinę informaciją apie atvažiuojantį viešąjį transportą.

  • 2017

    Bendrovė pradeda sistemingą troleibusų tinklo modernizavimą siekiant padidinti paslaugų patikimumą ir sutrumpinti kelionių miesto viešuoju transportu trukmę.

  • 2018

    KVT Balsas keičia pavadinimą į Transporto balsas ir įdiegiamas Šiauliuose. 2021 m. bendrovės sukurta programėlė veikia ir Vilniuje bei Klaipėdoje.

     

  • 2018

    Įsigyti 25 nauji turkiški Temsa markės autobusai.

    Sudaryta didžiausia bendrovės istorijoje troleibusų sutartis 85 modernių 12 metrų troleibusų įsigijimui.

    Startuoja bendrovės darbuotojų sukurta atsiskaitymo už keliones išmanioji programėlė „Žiogas“.

  • 2019

    Liepos 1 dieną privačiam vežėjui nutraukus keleivių vežimą Kauno mieste neliko maršrutinių taksi paslaugų. Miesto savivaldybei pavedus Bendrovė įsigijo 30 naujų Mercedes Benz mažos talpos autobusų bei padidino teikiamų paslaugų apimtis.

    Pasirašyta 17.5 mln. eurų paskolos sutartis su Šiaurės investicijų banku naujiems troleibusams finansuoti. Užsitikrintas 8 mln. eurų ES fondų kofinansavimas. 2020 m. dėl sėkmingo projekto įgyvendinimo ES kofinansavimą pavyksta padidinti iki 14 mln. eurų atitinkamai sumažinant paskolą.

    Bendrovė pradeda paslaugų teikimą naujaisiais Solaris troleibusais.

    Už 23,5 mln eurų pasirašoma didžiausia bendrovės istorijoje 100 moderniausių hibridinių autobusų įsigijimo sutartis su MAN atstovu Lietuvoje UAB „Adampolis“.

    Sudaroma 21.5 mln. eurų paskolos sutartis su Europos tarybos vystymo banku hibridinių autobusų įsigijimui finansuoti.

    700 kopijų tiražu išleidžiamas pirmasis bendrovės vidinis laikraštukas „Pakeleivis“. Išėjo du laikraštuko numeriai.

  • 2020

    50 naujų MAN Lion‘s City hibridiniai autobusų pradeda teikti paslaugas miestiečiams.

    Visose transporto priemonėse įdiegiamos naujos elektroninės kasos borto kompiuteriai.

  • 2021

    Bendrovė užbaigia 100 naujų MAN Lion‘s City autobusų įvedimą į eksploataciją.

    Rugpjūčio 1 dieną paleidžiama pirmoji Lietuvoje bendrovės darbuotojų sukurta elektroninio bilieto sistema „Žiogas“.

     


Pereiti
į KVT

Skip to content