Kauno autobusaiBe kategorijosVairuotojai tobulina pirmosios pagalbos įgūdžius

Vairuotojai tobulina pirmosios pagalbos įgūdžius

2018 balandžio 26

Keleiviui, kuriam miesto viešajame transporte staiga pasidarė bloga, kažką suskaudo, patyrė sužalojimų eismo įvykio metu ar kitų sveikatos sutrikimų, dera žinoti, kad pirmasis pagalbininkas šioje situacijoje yra autobuso ar troleibuso  vairuotojas.

Gatvėse – padidinta rizika

Gavęs informaciją iš keleivių, autobuso ar troleibuso vairuotojas tiksliai žino, kaip elgtis konkrečioje situacijoje, ir yra pasirengęs nukentėjusiajam suteikti skubią ir būtiną pirmąją pagalbą. Jis sustabdys transportą, iškvies greitosios pagalbos medikus ir, įvertinęs padėtį, suteiks nukentėjusiajam būtiną pirmąją pagalbą.

Kauno keleivinio transporto vairuotojai, kasdien autobusais ir troleibusais mieste pervežantys per 200 tūkst. keleivių, dėl intensyvaus judėjimo miesto gatvėse, agresyvaus lengvųjų automobilių vairuotojų elgesio vairuodami padidintos eismo įvykių rizikos fone, turi būti itin gerai pasirengę tinkamai sureaguoti ir suteikti pirmąją pagalbą, kuri gali būti lemtinga keleivio ar kito eismo įvykio dalyvio gyvybei. Vairuotojų tinkamu pasirengimu netikėtoms situacijoms rūpinasi bendrovė „Kauno autobusai“, kas penkerius metus jiems rengdama pirmosios pagalbos kursus ir kviesdama atnaujinti savo įgūdžius.

Kai svarbi kiekviena minutė

„Viešuoju transportu naudojasi nemažai senyvo amžiaus žmonių, pasitaiko įvairių netikėtų situacijų, eismo įvykių, susijusių su žmogaus sveikata, todėl vairuotojai sistemingai tobulina savo įgūdžius, nes būtent praktiniai mokymai ir įgūdžių įtvirtinimas suteikia pasitikėjimo, ką reikia daryti, kokius veiksmus atlikti vienu ar kitu atveju, moko nepasimesti, susitelkti, veikti organizuotai ir, laukiant atvykstančių medikų, suteikti būtiną pagalbą, nes nelaimės atveju kiekviena akimirka gali būti gyvybiškai svarbi, – sako UAB „Kauno autobusai“ Administracijos ir personalo departamento vadovas Mindaugas Klimašauskas.

Šį pavasarį bendrovės autobusų ir troleibusų vairuotojams vėl pradedamas pirmosios pagalbos mokymų ciklas. „Skubantiems į pagalbą svarbu įsidėmėti, kad pirmiausia reikia įvertinti nukentėjusiojo padėtį ir iki atvykstant medikams atlikti tik tokius veiksmus, kurie jam nepakenks, – dėsto įmonės, vedančios pirmosios pagalbos mokymus, atstovas  Povilas Kačinskas. – Vairuotojai turi aiškiai žinoti, kaip elgtis, ir pasitikėti savimi, tuomet tiek jie patys, tiek keleiviai galės jaustis saugiai.“

Modeliavo įvairias situacijas

Pamokų metu vairuotojai, naudodami manekenus, mokėsi, kaip elgtis užspringus, ištikus epilepsijos priepuoliui, kaip stabdyti kraujavimą naudojant įvairias priemones, kokia tvarka suteikti pagalbą patyrusiam galvos, stuburo, krūtinės ar pilvo traumą, kaulų ir sąnarių lūžius, deformaciją ir suspaudimą, kaip guldyti ir gaivinti apalpusį žmogų, kokią pagalbą suteikti patyrusiam saulės smūgį, nudegus ar nušalus, kaip atpažinti infarkto ir insulto požymius. Daug dėmesio buvo skirta pradiniam gaivinimui: naudodami manekeną, vairuotojai mokėsi, kur ir kiek kartų spausti, kiek įpūsti, kaip teisingai atlikti dirbtinį išorinį širdies masažą.

Kursų organizatoriai įsitikinę, kad pamokų metų gautas žinias vairuotojai sugebės panaudoti ir realiose situacijose.

Kada prireikia pagalbos

Dažniausi atvejai, kai vairuotojai gali suteikti keleiviams pirmąją pagalbą:

  • Eismo įvykio metu susižeidus keleiviams. Dažniausios keleivių traumos – galvos sutrenkimas, kitų kūno dalių sumušimai, patempimai, rečiau – kaulų lūžiai.
  • Keleiviams (ir neblaiviems) kelionės metu dėl įvairių priežasčių sutrikus sveikatai: epilepsijos priepuolis, širdies veiklos sutrikimai, sąmonės netekimas ar kt.
  • Dažniausiai tai nutinka vyresnio amžiaus keleiviams. Vasaros laikotarpiu vidutiniškai per mėnesį 3-4 atvejai, žiemos laikotarpiu rečiau.

 


Pereiti
į KVT