Kauno autobusaiBe kategorijosPrie vairo sėdo ir kaunietės, ir ukrainietė

Prie vairo sėdo ir kaunietės, ir ukrainietė

2023 sausio 27

Nors ginčų, kurios lyties atstovai vairuoja geriau, kartais vis dar užverda, lengvąjį automobilį valdanti moteris jau seniai nieko nestebina. O Kaune jas įprasta išvysti ir autobusuose, ir troleibusuose. Bendrovėje „Kauno autobusai“ dirba 757 transporto priemonių vairuotojai, iš jų net 164 – moterys.   Nors keleiviai įpratę moteris matyti prie troleibuso vairo, vis dažniau moterys renkasi vairuoti autobusą. Smalsumas nugalėjo Bendrovės „Kauno autobusai“ vairuotoja Ana Laura Jakucevičienė autobusą valdo jau penkerius metus, o jos kolegė Inga Mankauskienė – net 11 metų. Pašnekovės teigė, kad dėl savo sprendimo niekada nesigailėjo, o noras vairuoti per tiek laiko tik sustiprėjo. Kauno viešojo transporto įmonėje abi vairuotojos įsidarbino vedamos entuziazmo ir noro išbandyti save. Paklaustos, kodėl pasirinko šią profesiją, pašnekovės teigė, kad vairavimas joms – malonumas. „Dirbti nėra sunku, kai darbas patinka. Šiame darbe nėra rutinos, kiekviena diena prie autobuso vairo staigmena, nes niekada nežinai, su kokiais iššūkiais gali tekti susidurti“, – kalbėjo vairuotoja A.L.Jakucevičienė. Tuo metu I.Mankauskienė pasakojo, kad ją traukia ne tik vairavimas, bet ir techniniai autobusų parametrai. „Daug domėjausi techniniais mechanizmais, esančiais autobuse, daug išmokau, o dabar ir pati galiu greitai atpažinti gedimą“, – teigė ji.  Vairuotoja Ana Laura Jakucevičienė. Įmonės nuotr. Pirma kelionė – be streso Inga pasakojo į pirmąjį važiavimą ankstų žiemos rytą atvykusi kupina pasitikėjimo savimi ir ryžto. „Buvau teigiamai nusiteikusi, todėl pirmasis važiavimas buvo sėkmingas, greitai pavyko viską perprasti ir išmokti. Dėl šios priežasties mano stažuotė truko tik 4 dienas, o po jos leidausi į „nuotykius“ viena“, – juokavo Inga.

Pirmąsias keliones be streso Ingai įveikti padėjo jos porininkas, kuris pasidalijo savo žiniomis bei ilgamete patirtimi. Vairuotojos A.L.Jakucevičienės stažuotė truko irgi tik 6 dienas. Dėl to ji dėkinga savo stažuotojui-mokytojui, kuris ne tik padėjo, pasidalijo patarimais, bet ir suteikė daugiau drąsos. Jau per pirmąjį darbo mėnesį Anai Laurai teko važiuoti skirtingais autobusais, susidurti su techniniais nesklandumais, gedimais, tačiau vairuotoja teigė, kad sudėtingos situacijos jos, dar visiškos naujokės, neišgąsdino, kaip tik leido įgyti daugiau patirties. Autobusą vairuoti įdomiau Autobusus vairuojančios moterys tvirtino, jog teiginiai, kad valdyti troleibusą gerokai lengviau, yra laužti iš piršto. Antai A.L.Jakucevičienė yra įgijusi ir autobuso, ir troleibuso vairuotojos kvalifikaciją, tačiau keleivius pasitinka sėdėdama prie naujo hibridinio MAN autobuso vairo. „Važiuodamas autobusu jautiesi laisvesnis kelyje, nes gali lengviau manevruoti transporto priemone, o svarbiausia – nereikia jaudintis dėl troleibusų ūsų. Taip pat visuose autobusuose yra automatinės pavarų dėžės. Dirbant tokį darbą svarbu, kad transporto priemonę būtų ne tik lengva, bet ir smagu, įdomu vairuoti“, – teigė Ana Laura.

Dujinį autobusą „Solaris“ vairuojanti I.Mankauskienė irgi pritarė, kad valdyti šią transporto priemonę įdomiau, nes autobusų maršrutų Kaune kur kas daugiau nei troleibusų, kiekvieną dieną jie skiriasi, važiuojama vis kitomis miesto gatvėmis. „Troleibusų maršrutai tie patys – jų judumas ribotas dėl tam reikalingo kontaktinio tinklo. Važiuojant autobusu viskas kitaip – kiekvieną dieną galima pamatyti skirtingas miesto vietas, stebėti, kaip jos atsinaujina, keičiasi“, – pasakojo vairuotoja Inga.  Vairuotoja Inga Mankauskienė. Įmonės nuotr. Teigiamos keleivių reakcijos Keleiviai džiaugiasi matydami gerai nusiteikusias moteris prie autobuso vairo, neretai nepamiršta ir pagirti ar pasakyti komplimento. Anot pašnekovių, yra tekę išgirsti, kad moterys ne tik vairuoja atidžiau, švelniau, bet ir tai, kad vairuotojos tiesiog puošia autobusą. Vairuotojos pasakojo, kad su nemaloniais keleiviais susiduria labai retai, nes stengiasi visada būti teigiamai nusiteikusios, maloniai bendrauti, padėti. „Esu komunikabili, bendrauti man patinka, o žmonės tai labai vertina. Būna, kad vyrai ir gėlių padovanoja, o vyresni keleiviai – tai šokoladą, tai kokį vaisių iš savo sodo“, – sakė A.L.Jakucevičienė.

Savo ruožtu I.Mankauskienė pasakojo, kad tiek metų vairuojant autobusą teko susidurti ir su gerbėjais. Kita vertus, čia ji sutiko savo vyrą, kuris autobusą vairuoja jau daugiau kaip 20 metų. „Yra buvę visko, o dabar linksma prisiminti tas kurioziškas situacijas, kai gerbėjai ir dovanas dovanojo, ir telefono numerio prašė. Bet galiu pasidžiaugti, kad įsidarbinus čia man pasisekė, – atradau ir mėgstamą darbą, ir vyrą“, – pasakojo Inga. Pasitelkė ir ukrainiečius Bendrovė „Kauno autobusai“ solidarizuojasi su Ukraina ir stengiasi prisidėti prie karo pabėgėlių integracijos į darbo rinką. Jiems suteikiama galimybė tapti autobuso ar troleibuso vairuotojais. Šiuo metu bendrovėje dirba dvylika ukrainiečių, viena jų – 37-erių vairuotoja Julija. Pavasarį atvykusi į Lietuvą ji įsikūrė Kaune ir ėmė lankyti lietuvių kalbos kursus, kad galėtų susirasti darbą. Ilgus metus dirbusi finansų vadybininke banke ir papildomai uždarbiavusi vairuodama taksi Julija nusprendė tapti viešojo transporto vairuotoja. „Atsikrausčiusi gyventi į Kauną neturėjau asmeninio automobilio, todėl visur teko keliauti viešuoju transportu. Kasdien važiuodama į lietuvių kalbos kursus pastebėdavau, kad autobusą ar troleibusą vairuoja moteris. Nusprendžiau pabandyti ir aš, nes vairuoti man patiko ir anksčiau. Nežinojau, nuo ko pradėti, todėl vieną rytą įlipusi į autobusą pagalbos paprašiau jo vairuotojos. Ji nurodė telefono numerį, kuriuo galiu pasiskambinti“, – pasakojo Julija. Vairuotoja pasakojo, kad mokytis jai buvo gana lengva, tačiau pirmosios kelionės vienai tapo nemenku iššūkiu. „Nepažinojau nei miesto, nei žmonių, nežinojau maršrutų. Nors sulaukiau pagalbos iš kolegų, vadovų, stažuotojų, reikėjo laiko apsiprasti ir išmokti. Išbandžius skirtingus autobusus labiausiai patiko važiuoti naujausiu hibridiniu MAN – tai tikrai palengvino darbą“, – pasakojo ukrainietė. Julija teigė, kad kiekvienai darbo dienai ji turi tinkamai pasirengti. Baigusi darbą ji pasižymi maršrutą, kuriuo veš keleivius kitą dieną, o grįžusi namo visą kelią bando perprasti pasitelkusi žemėlapį. Su kiekvienu maršrutu Julija susipažįsta ir kaip keleivė – tai padeda jai geriau viską įsiminti. Dažnai keleiviai nustemba supratę, kad prie vairo – nelietuvė, tačiau Julija sakė, kad su nemaloniais klientais jai susidurti neteko. „Keleiviai nevengia pakalbinti, padrąsinti, o kartais ir nuoširdų linkėjimą pasakyti – tai tikrai praskaidrina dieną“, – teigė moteris.

Investicijos, gerinančios darbo sąlygas Autobusai ir troleibusai – pagrindinė vairuotojų darbo priemonė, todėl, siekdama užtikrinti ne tik tinkamą paslaugų kokybę keleiviams, bet ir geras darbo sąlygas, bendrovė „Kauno autobusai“ nenustoja investuoti į naujų transporto priemonių įsigijimą. 2021 metais įmonė įsigijo 100 naujų „MAN Lion’s City“ hibridinių autobusų. Be jų, vos per kelerius metus nupirkti dar 25 „Temsa LF12“ ir 56 mažesnės talpos „Mercedes-Benz“ autobusai bei 85 „Solaris Trollino 12“ troleibusai. 2022 metais pasirašyta sutartis dėl 64 naujų dujinių hibridinių autobusų įsigijimo, jie bendrovę turėtų pasiekti jau šiais metais. Atkeliavus naujiems autobusams transporto priemonių parkas gerokai atjaunės – vidutinis amžius sieks 6 metus. Gerinant darbo sąlygas daug dėmesio skiriama ne tik transporto priemonėms atnaujinti. Norint užtikrinti tinkamą vairuotojų kvalifikaciją, kiekvienais metais rengiami eismo saugumo ir keleivių vežimo mokymai, pirmosios pagalbos kursai. Taip pat, esant poreikiui, siūlomi streso valdymo, konfliktų su keleiviais valdymo mokymai.

Vairuotojos Ana Laura ir Inga pasakojo, kad geresnes darbo sąlygas kuria ir vadovai, kurie yra jaunatviški, šiuolaikiški, geranoriški ir visada pasirengę padėti. „Su vadovais visuomet galima pasikalbėti, susitarti dėl darbo grafiko, atostogų. Jie stengiasi rasti mums labiausiai tinkamą sprendimą. Galiu pasakyti, kad moterys čia tikrai vertinamos ir gerbiamos. Pavyzdžiui, kiekvieną kovo 8-osios rytą vadovai pasitinka mus su gėlėmis ir gražiais žodžiais, o tai suteikia džiaugsmo visoms“, – teigė I.Mankauskienė. Sėsti prie vairo – ilgai netrunka Norint vairuoti autobusą ar troleibusą, reikia turėti D ar T kategorijos vairuotojo pažymėjimą bei profesinės kvalifikacijos pažymėjimą, suteikiantį asmeniui teisę ES šalyse užsiimti keleivių vežimu (95 kodas). Būsimi vairuotojai gali būti ramūs, nes „Kauno autobusai“ suteiks visą reikiamą pagalbą. Naujokams organizuojami kursai vairuotojo kvalifikacijai įgyti. Įgijusiam teisę vairuoti autobusą ar troleibusą vairuotojui organizuojama stažuotė – jis apmokomas, supažindinamas su darbo specifika. Įsidarbinti autobuso ar troleibuso vairuotoju (-a) galima ir per Užimtumo tarnybą, pasinaudojant siūloma galimybe mokytis ir įgyti reikiamą vairuotojo kategoriją. Vairuotojo kvalifikacijos įgijimas užtrunka apie 2 mėnesius, o stažuotės trukmė priklauso nuo kiekvieno individualių sugebėjimų, žinių perpratimo. Dažnai jauni žmonės nežino, kad vairuoti autobusą gali sulaukę ne 21 metų, o nuo pilnametystės, – jiems vairavimo kursai trunka ilgiau, apie 4 mėnesius. Tai palanki galimybė ką tik baigusiems mokyklą, studijuojantiems ar norintiems užsidirbti papildomai. Bendrovė yra suinteresuota jaunų žmonių integracija, todėl darbo laikas koreguojamas atsižvelgiant į kiekvieno poreikius ir derinant abiem pusėms tinkamą darbo planą. Šiuo metu Kauno viešajame transporte nėra dirbančio 18 metų vairuotojo ar vairuotojos, todėl pirmajam įsidarbinusiam šiais metais bendrovė skirs motyvacinį priedą.

Dėl įsidarbinimo galimybių galite kreiptis tel. 8 687 84 361 arba el. p. darbas@kaunoautobusai.lt


Pereiti
į KVT

Skip to content